Quantcast
Channel: Overskrift.dk seneste indlæg for tag: folkekirken
Viewing all articles
Browse latest Browse all 46

To møder

0
Dansk Kultur indbyder til foredrag og debat i Vanløse Kulturhus (kultursalen på første sal) søndag 21. juli 2013 kl. 14-16. Kulturhuset ligger ved siden af Vanløse Station. Alle interesserede er velkomne. Gratis adgang. Arrangementet er iværksat af Grundlovsforeningen Dansk Kultur. Først giver Dansk Kulturs nye formand Jørn Stouenberg et kort rids på ca. 15 min. af de seneste hændelser. Dernæst taler forfatter og sproglærer Gertrud Galster om psykologisk krigsførelse (= den anden form for krig), som vi danskere kun kender alt for godt fra islams angreb mod os. Efter foredraget kan man stille spørgsmål, og man kan sludre videre på en nærliggende café over en kop kaffe eller en øl.   Stefanskirken inviterer til ramadanmiddag på kirkepladsen 26. juli: http://stefanskirken.dk/ Skal vi finde os i det? I samarbejde med Grænseforeningen: https://www.facebook.com/events/327605544036429/ »Kom i dialog med Grænseforeningens kulturmødeambassadører. Kan man både være en minoritet og en medborger? Vi nedbryder grænser til Stefanskirkens og Grænseforeningens dialogarrangement FÆLLESSKAB TRODS FORSKELLIGHED. Kulturmødeambassadørerne lukker os ind i deres grænseland. De har hver deres minoritetsbaggrund, nogle har endda flere – samtidig med at de er danske medborgere. Hvordan kan man det?« Grænseforeningen, der oprindelig stod for danskhed, og kirken, der oprindelig stod for kristendom, er gået sammen om at invitere islam ind i kirken! Det kan ikke være rigtigt, at Grænseforeningen og den danske folkekirke skal gå muslimernes ærinde og være med til at afskaffe alt dansk… Nationalsindede bør møde op og sige fra!

Viewing all articles
Browse latest Browse all 46

Latest Images

Trending Articles

Koobee A790T LeWa

Nishizumi Maho (Girls und Panzer)

Akemi Homura & Kaname Madoka (Puella Magi Madoka Magica)

Motor startet im warmen Zustand schlecht. HILFE!

NMB48 – Bokura no Eureka (Dance Version) [2013.06.19]

Cirno (Touhou)

Minami Kotori? (Ai Mai Mi)

Cat & Nazrin (Touhou)

Akaza Akari (Yuruyuri)

Kaname Madoka & Akemi Homura (Puella Magi Madoka Magica)

Knabstrup krus landmand serie

Naruto Shippuden Episode 481 Subtitle Indonesia

DIY - Hæklet bil og flyvemaskine

Tebreve med hæklede blomster

Hakurei Reimu (Touhou)

SKE48 – Pareo wa emerald – PV_HQ

Koshigaya Komari (Non Non Biyori)

Aida Mana (PreCure Dokidoki!)

Kaname Madoka (Puella Magi Madoka Magica)

Hachikuji Mayoi (Bakemonogatari)